پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
آمار
امروز : 36
ديروز : 31
افراد آنلاين : 1
همه : 692
 
آهنگ سليمان توسط هري ريدر
نوشته شده در ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
ساعت : ۰۹:۳۸:۴۹
نویسنده : مدياك
نظرات (0)

آهنگ سليمان
توسط هري ريدر

اعتراف مي كنم كه آهنگ سليمان هميشه به عنوان واعظ مرا مرعوب كرده است. اظهارات واضح و هيجان انگيز آن از صميميت جنسي زناشويي و دلهره مفسران براي تفسير آن به طرز تمثيلي با هم تركيب شده اند تا مرا محتاط كنند. حتي پيشينيان نيز توصيه مي كردند كه يك مرد جوان تا زماني كه ازدواج نكرده يا 30 سال سن داشته باشد ، خواندن آهنگ آوازها را نخواند.

آهنگ آوازها به عنوان روايتي دراماتيك ارائه شده است كه شامل عروس سليمان ، شولاميت بي نام ، دوم سليمان ، سوم ، دختران بيت المقدس و چهارم برادران شولاميت است. اين مي تواند باشد كه حضرت سليمان ، نعيمه آمونيت ، همسر اول سليمان است. مادر ربوبام (اول پادشاهان 14:21) كه يك سال قبل از سلطنت سليمان متولد شد ، كه احتمالاً در حدود 20 سالگي روي داد ، بنابراين او اولين عشق او بود. اين احتمال وجود دارد كه سليمان از طريق يكي از مردان توانا پدرش به نام Zelek Ammonite كه احتمالاً در شهر روستايي آمونيت Shulah زندگي مي كرد ، ملاقات كند. حال ، چگونه يك كشيش مي تواند از اين كتاب "سودآور" استفاده كند؟ بگذاريد پنج روش را توصيه كنم.

اول ، اين كتاب از صميميت زناشويي و جنسي كه به عنوان هديه خوب خداوند برخوردار است ، تجليل مي كند. اين عشق شهواني را با پويايي مراقبت و حساسيت ، همراه با عمق شفافيت ، شدت و لذت بين زن و شوهر بالا مي برد. هنگامي كه خوانده مي شود ، فرد به سرعت ابزار سازگار ، خيرخواهانه و قدرتمند صميميت جنسي در ازدواج را مي شناسد. اين امر به زبان عبرانيان 13: 4 توضيح مي دهد ، كه اعلام مي كند بستر ازدواج بايد مقدس و همه مورد احترام باشد.

دوم ، با تأييد صميميت جنسي تفريحي و وزير و نه تنها رابطه جنسي تبليغي ، صميميت در ازدواج را گسترش داده و ترويج مي كند. در اول قرنتيان 7: 1-5 پولس تأكيد مي كند كه زن و شوهر بايد با اين طرز تفكر خود را به يكديگر بدهند. آنها جمع نمي شوند تا از ديگري استفاده كنند ، بلكه بايد رابطه برقرار كنند - رابطه جنسي سلسله مراتبي نيست بلكه متقابل است. روابط زن و شوهر و هديه تمايلات جنسي براي رضايت شخصي نيست بلكه به خاطر خوشحال كردن از دانستن اينكه "نعمت دادن بيشتر از دريافت است" خوشحال تر است (اعمال 20:35). به عبارت ديگر ، دادن تجربه تجربه شخص را افزايش مي دهد و تجربه شخص را كاهش مي دهد.

سوم ، آواز آهنگ ها ضد فرهنگي است. اين قدرتمندانه جنسي را نشان مي دهد كه بايد در يك رابطه لذت ببريم كه توسط خدا تعريف شده باشد. اين ميثاق ، همجنسگرا و دگرجنس است. هر تعريف ديگري از ازدواج ، جامعه را نابود خواهد كرد.

چهارم ، اين به تجديد حيات امروزي نژادپرستي حمله مي كند ، كه معنوي را به عنوان خير و جسمي به عنوان شر اعلام مي كند. هنگامي كه خداوند انسان - مرد و زن - و ميثاق ازدواج را برقرار كرد ، او اظهار داشت كه روح و جسم "خوب" هستند. سقوط مرگ هر دو را به همراه داشت. بنابراين ، رستگاري هر دو را تجديد مي كند. ما نه تنها دوباره از نظر روحاني متولد مي شويم بلكه تجديد مي شويم كه بدن ما به "معابد روح القدس" تبديل مي شود و بدن جديد ، آسمانهاي جديد و زمين جديد را پيش بيني مي كند. اين شامل هداياي خوب خداوند از صميميت جنسي در ازدواج است كه با تجديد و به لطف صحيح از آن لذت مي برد. هر نوع استفاده ديگر از تمايلات جنسي بت پرستي و مخرب است.

سرانجام ، اگرچه براي تبليغ معنوي ، بايد از تمثيل متن به طور كامل خودداري كرد ، اما معتبر است كه چگونه مسيح ارائه مي شود. افسسيان 5 ضمن تعريف روابط زناشويي بين زن و مرد ، همچنين اعلام مي كند كه ميثاق ازدواج روشي مناسب براي فهم رابطه مسيح و عروس او ، كليساست. در سال 1859 ، واعظ بزرگ پرزبرتري جيمز هنلي تورنول فرصتي براي اعلام عروسي دختر خود ، نانسي داشت. در هفته‌هاي منتهي به اين رويداد ، صدها نفر از مسافرين به خاكسپاري ختم مي شدند ، نه عروسي ، زيرا او از حصبه وبا بيمار شد و يك مرگ سريع را آغاز كرد. تورنول ، با غلبه بر ، در لحظه هاي فروخورده خود در كنار تخت دخترش آمد و گفت: "اي دختر عزيزم ، چنين فاجعه اي!" او پاسخ داد: "پدر ، گريه نكن. من نجات دهنده خود را مي شناسم. "او گفت ،" اما اين قرار بود عروسي شما باشد ، تمام زندگي شما قبل از شما. "او ، جوانان با بلوغ بيشتر گفت:" پدر ، اما من اكنون به يك داماد بزرگتر مي روم كه من من آماده ملاقات هستم. "نانسي ويترسپون تورنول در يك لباس عروسي استراحت كرد و سنگ قبر گفت:" همانطور كه عروس براي داماد خود آماده مي شد. "

آواز سليمان بديهي است كه در مسايل مربوط به ازدواج و تمايلات كتاب مقدس از كاربرد معنوي زيادي برخوردار است. با اين حال ، استفاده شكوهمند و نهايي آن اين است كه مردم خدا را به عنوان عروس مسيح به روابط شكوهمند ، باشكوه و صميمي ما با عروس ، عيسي مسيح اشاره كنيم. لباس ما بي نقص است ، روابط ما با خون ، عدالت و حضور قول او خالص است. نزد او بيش از ده هزار شادي وجود دارد.

 

 

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



ساعت : ۱۰:۳۲:۲۳
نویسنده : مدياك
نظرات (0)

كارآفرينان بلاك چين، ايده هاي تئاتر موسيقي در جشنواره موسيقي برلين

گروهي از موسيقيدانان، كارآفرينان و طرفداران بلاك چين قرار است در هفته جاري در جشنواره آلمان شركت كنند تا هدف از آزمايش اين است كه چگونه فناوري ميتواند صنعت موسيقي را تغيير دهد.

 

Music Tech Fest Berlin قرار است از 27 تا 30 مه برگزار شود. در طول اين دوره، ابتكار MTFLabs: بلاك چين شركت كنندگان را از جمله Imogen Heap برنده جايزه گرمي، كه از سال گذشته از برنامه هاي بلاك چين در صنعت موسيقي حمايت كرده است، گرد هم آورده است.

 

همچنين شركت كنندگان در اين رويداد عبارتند از Vinay Gupta از  اتريوم موسيقي PledgeMusic بنيادگذار بنجي راجرز و استوديوي Ucho و Ascribe. حدود 25 شركت كننده در مجموع شركت مي كنند.

 

به طور مشخص، شركت كنندگان قصد دارند يك گزارش سياسي بر اساس يافته هاي اين رويداد بنويسند و آن را به اعضاي كميسيون اروپا، مجوز اجرايي اتحاديه اروپا ارسال كنند.

 

در مصاحبه، پيتر هريس، سازماندهنده و مدرس، كه پلتفرم موسيقي جريان را ايجاد كرد، گفت: "شركت Resonate.is مي گويد شركت كنندگان اميدوار هستند كه بحث هاي سياستگذاري و استراتژي در اين رويداد برگزار شود و براي برنامه هاي كاربردي معني دار فناوري شكل مي گيرد.

 

هريس به CoinDesk گفت:

 

"در حالي كه ما تعدادي از توسعه دهندگان در اينجا وجود دارد، اين در مورد نوشتن كد نيست. بي فايده است كه برنامه نرم افزاري را بنويسيد، مگر اينكه واقعا تحليل دقيقي از چگونگي استفاده از آن انجام داده ايد و آن چه كه مي خواهيد تاثير بگذاريد. "

 

تمركز بر استراتژي

مناطق خاص تمركز شامل ذخيره سازي ابرداده، تأييد هويت و ايجاد مالكيت رسمي موسيقي براي استفاده توسط اشخاص ثالث خواهد بود.

 

هريس گفت: "اگر شما يك توليد كننده فيلم هستيد و مي خواهيد از يك آهنگ استفاده كنيد، اين روند مي تواند خسته كننده باشد."

 

در حالي كه هريس اشاره كرد كه توسعه دهندگان حضور دارند، تمركز اين رويداد اين است كه چگونه اعضاي مؤسسات صنعت موسيقي، از جمله برچسب هاي موسيقي، آژانس هاي جمع آوري و ناشران، كنترل دقيق اطلاعات را براي افزايش سود خود كنترل مي كنند.

 

هريس گفت: "من فكر نميكنم كه در اين سازمانها شرارت عمدي وجود داشته باشد - ممكن است وجود داشته باشد، اما من فكر نميكنم". "اما بزرگترين مسئله اين است كه دادههاي ذخيره شده وجود دارد."

 

كار بيشتر براي پيگيري

پس از پايان جشنواره، برنامه هاي متعددي براي اطمينان از كار ادامه دارد.

 

در همكاري با هك در جعبه بر اساس آمستردام، شركت كنندگان به طور جمعي يك بيانيه براي انتشار در روز 28 ماه مه ارائه مي دهند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مقاله سفيد بر پايه يك گزارش است كه مدير اين رويداد، اندرو دوبر، قصد دارد به اعضاي كميسيون اروپا ارائه دهد.

 

Dubber به CoinDesk گفت: "ما قصد داريم كاغذ سفيد را به عنوان بخشي از سياست و مشاوره صنعت مطرح كنيم."

 

سپس، در روز دوشنبه، شركت كنندگان در رويداد از جمله نمايندگان پلتفرم موسيقي جنجالي Soundcloud، موسسه كارآفريني خلاق Berklee (BerkleeICE) و ديگران دعوت به بحث در مورد نتايج با اتحاد اتحاد اينترنت از نوآوري هاي اينترنتي (AIOTI)، ميزباني شده توسط كنفرانس و شركت طراحي Funkhaus.

 

اين رويداد در نظر گرفته شده است كه به همراه سياستگذاران اروپايي و رهبران صنايع صنعتي از جمله سامسونگ، زيمنس، بوش، فيليپس و اينتل.

 

هريس نتيجه گرفت:

 

 

"احزاب بسيار زيادي در اينجا حضور دارند تا اين حركت را ادامه دهند. ما قصد داريم با يك مقاله سفيد شروع كنيم اما برخي از ايده هاي بنيادي نيز وجود دارد. "كارآفرينان بلاك چين، ايده هاي تئاتر موسيقي در جشنواره موسيقي برلين

گروهي از موسيقيدانان، كارآفرينان و طرفداران بلاك چين قرار است در هفته جاري در جشنواره آلمان شركت كنند تا هدف از آزمايش اين است كه چگونه فناوري ميتواند صنعت موسيقي را تغيير دهد.

 

Music Tech Fest Berlin قرار است از 27 تا 30 مه برگزار شود. در طول اين دوره، ابتكار MTFLabs: بلاك چين شركت كنندگان را از جمله Imogen Heap برنده جايزه گرمي، كه از سال گذشته از برنامه هاي بلاك چين در صنعت موسيقي حمايت كرده است، گرد هم آورده است.

 

همچنين شركت كنندگان در اين رويداد عبارتند از Vinay Gupta از  اتريوم ، پلت فرم توليد موسيقي PledgeMusic بنيادگذار بنجي راجرز و استوديوي Ucho و Ascribe. حدود 25 شركت كننده در مجموع شركت مي كنند.

 

به طور مشخص، شركت كنندگان قصد دارند يك گزارش سياسي بر اساس يافته هاي اين رويداد بنويسند و آن را به اعضاي كميسيون اروپا، مجوز اجرايي اتحاديه اروپا ارسال كنند.

 

در مصاحبه، پيتر هريس، سازماندهنده و مدرس، كه پلتفرم موسيقي جريان را ايجاد كرد، گفت: "شركت Resonate.is مي گويد شركت كنندگان اميدوار هستند كه بحث هاي سياستگذاري و استراتژي در اين رويداد برگزار شود و براي برنامه هاي كاربردي معني دار فناوري شكل مي گيرد.

 

هريس به CoinDesk گفت:

 

"در حالي كه ما تعدادي از توسعه دهندگان در اينجا وجود دارد، اين در مورد نوشتن كد نيست. بي فايده است كه برنامه نرم افزاري را بنويسيد، مگر اينكه واقعا تحليل دقيقي از چگونگي استفاده از آن انجام داده ايد و آن چه كه مي خواهيد تاثير بگذاريد. "

 

تمركز بر استراتژي

مناطق خاص تمركز شامل ذخيره سازي ابرداده، تأييد هويت و ايجاد مالكيت رسمي موسيقي براي استفاده توسط اشخاص ثالث خواهد بود.

 

هريس گفت: "اگر شما يك توليد كننده فيلم هستيد و مي خواهيد از يك آهنگ استفاده كنيد، اين روند مي تواند خسته كننده باشد."

 

در حالي كه هريس اشاره كرد كه توسعه دهندگان حضور دارند، تمركز اين رويداد اين است كه چگونه اعضاي مؤسسات صنعت موسيقي، از جمله برچسب هاي موسيقي، آژانس هاي جمع آوري و ناشران، كنترل دقيق اطلاعات را براي افزايش سود خود كنترل مي كنند.

 

هريس گفت: "من فكر نميكنم كه در اين سازمانها شرارت عمدي وجود داشته باشد - ممكن است وجود داشته باشد، اما من فكر نميكنم". "اما بزرگترين مسئله اين است كه دادههاي ذخيره شده وجود دارد."

 

كار بيشتر براي پيگيري

پس از پايان جشنواره، برنامه هاي متعددي براي اطمينان از كار ادامه دارد.

 

در همكاري با هك در جعبه بر اساس آمستردام، شركت كنندگان به طور جمعي يك بيانيه براي انتشار در روز 28 ماه مه ارائه مي دهند.

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مقاله سفيد بر پايه يك گزارش است كه مدير اين رويداد، اندرو دوبر، قصد دارد به اعضاي كميسيون اروپا ارائه دهد.

 

Dubber به CoinDesk گفت: "ما قصد داريم كاغذ سفيد را به عنوان بخشي از سياست و مشاوره صنعت مطرح كنيم."

 

سپس، در روز دوشنبه، شركت كنندگان در رويداد از جمله نمايندگان پلتفرم موسيقي جنجالي Soundcloud، موسسه كارآفريني خلاق Berklee (BerkleeICE) و ديگران دعوت به بحث در مورد نتايج با اتحاد اتحاد اينترنت از نوآوري هاي اينترنتي (AIOTI)، ميزباني شده توسط كنفرانس و شركت طراحي Funkhaus.

 

اين رويداد در نظر گرفته شده است كه به همراه سياستگذاران اروپايي و رهبران صنايع صنعتي از جمله سامسونگ، زيمنس، بوش، فيليپس و اينتل.

 

هريس نتيجه گرفت:

 

"احزاب بسيار زيادي در اينجا حضور دارند تا اين حركت را ادامه دهند. ما قصد داريم با يك مقاله سفيد شروع كنيم اما برخي از ايده هاي بنيادي نيز وجود دارد. "

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



دستگاه آهنگ
نوشته شده در ۹ مرداد ۱۳۹۸
ساعت : ۰۵:۵۰:۴۳
نویسنده : مدياك
نظرات (0)

بعد از ظهر دوشنبه خفيف در اواسط ژانويه ، Ester Dean ، ترانه سرا و آواز خواننده ، وارد Roc the Mic Studios ، در خيابان بيست و هفتمين وسترن منهتن ، براي اولين بار از پنج روز جلسات آهنگ سازي شد. مهندس او ، آبري دلائين ، كه او را آب بزرگ مي نامد ، او را همراهي كرد. دين يك قهوه يخ زده را در استارباكس در خيابان هفتم جمع كرد ، از آسانسور به سمت Roc Mic رفت و از يك سالن كه يك ميز استخر پوشيده از آن را با رنگ تاپ پوشانيد عبور كرد. دو مجموعه از درب هاي ضد صدا به اتاق كنترل منتهي شد ، يك كابين خلوت بدون پنجره كه ممكن است عرشه پرواز يك سفينه فضايي باشد.

Tor Hermansen و Mikkel Eriksen ، تيم نويسندگان و نويسندگان نروژي كه به طور حرفه اي با عنوان Stargate شناخته مي شوند ، در آنجا منتظر دين بودند. هر دو برشهاي بلند و لاغر با سرهاي تراشيده كمرنگ هستند كه در يك فيلم "ماتريكس" جايي به نظر نمي رسند. دين ، ​​سياه پوست ، نه لاغر و نه قد بلند است. او به آنها رسيد تا آغوش بزرگي به آنها ببخشد ، به اين ترتيب او تقريباً به همه سلام مي كند. مدتي گپ زدند. دين صدايي طنزآميز دارد ، بتي بوپ-ish صحبت مي كند ، كه در فيلم انيميشن بعدي "عصر يخبندان: قاره پيما" به نمايش در مي آيد. (Sid، sloth земјата غول پيكر كه توسط جان لگويزامو ابراز مي شود ، سرانجام در حال بدست آوردن يك دوست دختر ، Sloth Siren Dean است. .) بعد از ده دقيقه يا بيشتر ، خودش را "آماده كار" كرد.

بيشتر آهنگهاي پخش شده در راديو Top Forty همكاري بين توليدكنندگاني مانند Stargate و نويسندگان "line top" مانند استر دين هستند. توليدكنندگان پيشرفت وتر را آهنگسازي مي كنند ، ضربان را برنامه ريزي مي كنند ، و آهنگ هاي مصنوعي يا سازهاي رايانه اي را تنظيم مي كنند. نفرات برتر با ملودي هاي اوليه ، اشعار و قلاب هاي مهم ، عبارات موسيقي دلپذير گوش كه شما را در اين آهنگ قفل مي كند ، آمده اند. جي براون ، رئيس Roc Nation و مدير دين ، ​​به تازگي به من گفت: "ديگر لازم نيست كه ديگر يك قلاب بزنيم." "شما بايد يك قلاب در مقدمه ، يك قلاب در پيش كر ، يك قلاب در كر و يك قلاب در پل قرار دهيد." او توضيح داد كه دليل اين است كه "مردم به طور متوسط ​​آهنگ مي خوانند هفت ثانيه در راديو قبل از تغيير كانال ، و شما بايد آنها را قلاب كنيد. "

صدرنويس ها معمولاً خواننده نيز هستند و اغلب آواز نسخه ي نمايشي را تهيه مي كنند ، پيش نويس كار اين آهنگ. اگر اين آهنگ براي يك هنرمند خاص است ، ممكن است نفر برتر به نسخه ي نمايشي به سبك آن هنرمند آواز بخواند. بعضي اوقات توليدكنندگان آهنگ هايي را براي بيش از يك نويسنده برتر خط ارسال مي كنند كه اين امر مي تواند مشكلاتي را ايجاد كند. در سال 2009 ، هر دو بيانسه و كلي كلاركسون بازديدهايي داشتند ("Halo" Beyoncé كه در ماه آوريل مشخص شد ، و "قبلاً رفته است" كلاركسون كه در اوت مشخص شد) كه از همان مسير ساخته Ryan Ryan Tedder ساخته شده اند. كلاركسون خط برتر خودش را نوشت ، در حالي كه بيانسه اعتبار با ايوان بوگارت به اشتراك گذاشت. تودر از گفتن هنرمندان غافل شده بود و او وقتي كلاركسون "Halo" را شنيد و متوجه شد كه چه اتفاقي افتاده است ، سعي كرد جلوي انتشار مجدد "Alone Gone" را بگيرد ، زيرا او مي ترسيد كه مردم فكر مي كنند كه دارند. ضربه ي بيانسه را كپي كرد. اما هيچ كس توجهي نكرد ، يا شايد حتي متوجه آن شود. "قبلاً رفته است" به همان اندازه بزرگ شد.

تعداد نسبتاً كمي از توليدكنندگان و شركتهاي برتر ، سهم نامتناسب زيادي از بازديدهاي معاصر را ايجاد مي كنند ، كه ممكن است توضيح دهد كه چرا بسياري از آنها به نظر مشابه مي رسند. توليدكنندگان تقريباً مرد هستند: مكس مارتين ، دكتر لوك ، ديويد گوتا ، ترشي استوارت ، ماتريكس ، تيمبلند ، نپتون ، استارگات. صدرنشينان اغلب ، هرچند كه هميشه نيستند ، خانمها هستند: Makeba Riddick ، ​​Bonnie McKee و Skylar Grey در بين همسالان دين هستند. تهيه كننده اين جلسه را اجرا مي كند و به عنوان مدير خلاق آهنگ فعاليت مي كند ، اما صدرنشين اين جرقه مهم را تعيين مي كند كه تعيين مي كند اين آهنگ سر و صدا است يا خير. (هنگامي كه من از تريك استوارت خواستم تعريف "سر و صدا" را بكند ، "او گفت ،" ضربه فقط يك ضربه است ، يك ضربه سر يك زندگي است. ") به عنوان اريك بل ، يك مدير اجرايي A. & R. با Shapiro ، Bernstein & Co. يك ناشر موسيقي مي گويد: "نويسنده برتر كسي است كه بايد با يك صفحه خالي روبرو شود." Stargate در سال با حدود بيست و يك نفر برتر كار مي كند ، و هشتاد نسخه ي نمايشي ايجاد مي كند. اينها براي تأييد به بخشهاي A. & R. در برچسب هاي ضبط شده ، براي مديران هنرمندان و در آخر نيز براي هنرمندان ارسال مي شود. هر ساله حدود بيست و پنج آهنگ از Stargate به ضبط مي شوند.

دين داراي نبوغ قلاب هاي عفوني است. او به نوعي قادر است ضربان و صداي آهنگ را جذب كند و با ذات ملوديك خود بيرون بيايد. كلمات بيشتر شبيه به ضربان آواز است تا مثل متن شعر ، و به معناي احساس و نگرش ارتباط برقرار نمي كنند - آنها شما را به نشئه وعده داده شده توسط ضرب و شتم و "ظهور" يا "بالابر" نزديكتر مي كنند. آهنگ ايجاد شده به اوج. از ميان بهترين قلاب هاي دين ، ​​سه سر و صدا او ريحانا وجود دارد: "پسر بي ادب" ("بيا پسر بي ادب ، پسر ، مي توانيد آن را بلند كنيد / بيا ، پسر بي ادب ، پسر ، آيا شما به اندازه كافي بزرگ هستيد؟") ، "S&M" ( "Na-na-na-na" ("Na-na-na-na") ، و "اسم من چيست" ("Oh، na-na، نام من چيست؟") ، همه با آهنگ هاي پشتيبان Stargate — و كار خود را در مورد دو Nicki Minaj مي اندازد ، "سوپر باس" ("Boom ، badoom ، boom / boom ، badoom ، boom / bass / آره ، اين فوق العاده باس است")

منبع : https://www.newyorker.com/magazine/2012/03/26/the-song-machine

:: موضوعات مرتبط:
:: برچسب‌ها: ،
 



[ ۱ ]